03.10.2024
Sprawdź najlepsze rozwiązania taryfowe dla Twoich przejazdów komunikacją miejską

Jeśli nie posiadasz Karty Nowosądeczanina a często korzystasz z komunikacji miejskiej w Nowym Sączu, warto sprawdzić różne rozwiązania taryfowe, które pozwolą zaoszczędzić na kosztach przejazdu z MPK Nowy Sącz. O tym warto wiedzieć!

KIEDY WARTO KUPIĆ E-BILET?

Na początek warto wyjaśnić, że E-bilet to elektroniczny bilet, który jest nośnikiem biletów jednorazowych, okresowych oraz bezpłatnych. Ma formę wygodnej, plastikowej karty, na której na awersie jest umieszczone zdjęcie, imię i nazwisko użytkownika oraz numer identyfikacyjny karty. Wewnątrz znajduje się elektroniczny układ pamięciowy, na którym zapisywane są dane użytkownika karty, jego uprawnienia do ulg oraz środki pieniężne.

E-bilet jest dobrym rozwiązaniem dla różnych potrzeb pasażerów. Jeśli korzystasz często z komunikacji miejskiej, warto dopasować bilet miesięczny, odpowiedni dla trasy Twojej codziennej podróży.

Jeśli jednak z komunikacji korzystasz sporadycznie, najlepszym rozwiązaniem będzie elektroniczna portmonetka. Jest to usługa działjąca w ramach E-biletu, która pozwala na gromadzenie środków pieniężnych po to, aby opłacać nimi jednorazowe przejazdy autobusami MPK Nowy Sącz.

JAK UŻYWAĆ E-BILET?

  1. Pasażer po wejściu do autobusu zobowiązany jest zarejestrować przejazd (skasować bilet), tzn. zbliżyć e-bilet do kasownika poniżej ekranu informacyjnego na ok. 1 sekundę.
  2. W przypadku korzystania z biletu okresowego wymagana jest jedynie rejestracja wejścia – ilość przejazdów jest nieograniczona.
  3. W przypadku korzystania z usługi elektronicznej portmonetki, w celu zwrotu kaucji (uzyskania promocyjnej ceny za przejazd) oraz korzystania z promocyjnych biletów „krótki przejazd” i „bilet przesiadkowy” należy zarejestrować również wyjście z autobusu.



Zwrot kaucji” przy rejestracji wejścia i wyjścia z autobusu:

  • dla biletu normalnego – 0,30 zł
  • dla biletu ulgowego lokalnego – 0,20 zł
  • dla biletu ulgowy ustawowego – 0,15 zł



PRZYKŁAD: przy rejestracji wejścia i wyjścia z autobusu za bilet normalny w strefie 0 zapłacisz 3,70 zł zamiast 4,00 zł!!!


  1. Krótki przejazd” – przejazd autobusem dowolnej linii nieprzekraczający dwóch przystanków w strefie 0:
  • Przystanek 0 – pasażer wsiada i rejestruje przejazd
  • Przystanek 1 – pasażer kontynuuje przejazd lub wsiada i rejestruje wyjście z autobusu
  • Przystanek 2 – pasażer wysiada i rejestruje wyjście z autobusu.

Cena przejazdu dla:

  • biletu normalnego – 1,40 zł
  • biletu ulgowego lokalnego – 1,20 zł
  • biletu ulgowego ustawowego – 1,20 zł
  1. Bilet przesiadkowy” – przejazd następnym autobusem w ciągu 30 minut od zarejestrowania wyjścia z przedniego autobusu. Drugi przejazd odbywa się w strefie 0.



 

Cena przejazdu dla:

  • biletu normalnego – 1,50 zł
  • biletu ulgowego lokalnego – 1,20 zł
  • biletu ulgowego studenckiego – 1,25 zł

W przypadku podróżowania linią pozamiejską opłata jest pobierana jak za przejazd do końca trasy. W celu zwrotu kaucji (i ewentualnej nadpłaty) należy zarejestrować wyjście z autobusu.

BILET PAPIEROWY

Jedną z możliwości podczas przejazdów komunikacją miejską jest zakup biletów czasowych, które pozwalają na załatwienie kilku spraw w różnych częściach miasta. Sprawdź poniższe oferty cenowe dla różnych taryf.

Bilet przesiadkowy ważny 60 minut na całą sieć komunikacyjną:

  • Bilet normalny – 7,00 zł
  • Bilet ulgowy lokalny – 3,90 zł
  • Bilet ulgowy ustawowy – 3,50 zł

Bilet przesiadkowy 4 godzinny na całą sieć komunikacyjną:

  • Bilet normalny – 12,60 zł
  • Bilet ulgowy lokalny – 7,20 zł
  • Bilet ulgowy ustawowy – 6,30 zł

U kierowcy możesz również kupić:

  1. Bilet 24h:
  • Bilet normalny – 15,00 zł
  • Bilet ulgowy lokalny – 9,00 zł
  • Bilet ulgowy ustawowy – 7,50 zł
  1. Bilet jednodniowy rodzinny (ważny w soboty i niedziele lub dni ustawowo wolne od pracy, maksymalnie dla 5 osób – w tym co najwyżej 2 osób dorosłych wraz z dziećmi w strefie 0.
  • Cena biletu – 17,00 zł

MASZ PYTANIA LUB WĄTPLIWOŚCI? Skontaktuj się z nami lub odwiedź nasze Punkty Obsługi Klienta:

  1. POK Dworzec Autobusowy MPK Al. Batorego 92

Czynne:

  • poniedziałek – piątek: 6:00 – 17:45 przerwa 16:00 – 16:30
  • sobota: 8:00 – 15:45
  • tel.: +48 18 473 69 01
  1. POK ul. Rynek 27

Czynne:

  • poniedziałek – piątek: 8:00 – 15:45 przerwa 13:30 – 14:00
  • tel.: +48 18 473 69 03
  1. POK Zajezdnia MPK

Czynne:

  • poniedziałek – piątek: 7:00 – 14:45 przerwa 10:00 do 10:15
  • tel.: +48 18 473 68 09
  1. POK Bulwar Narwiku

Czynne:

  • poniedziałek – piątek: 8:00 – 15:45
  • tel.: +48 473 69 02
Udostępnij: